Magyar őstörténet

 

Újdonságok a honlapon
 
Eredetünk
 
Ajánló
 
Impresszum
 
Szerkesztő
 
Látogatók
Indulás: 2007-08-20
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2018 I. félév

 

Honfoglalós őskeresés

Dr. Tarnóczy Zoltán: ANYAjogúNYELV

Együtt éltek a magyarok és az avarok?

Világhírű magyar projekt    "A neolitikum éppúgy az európai történelem része, mint a Római Birodalom vagy a középkor."

Krizsa Katalin: Kik azok a finnugorok? - avagy: Az "összehasonlító" finnugrista nyelvészet komolytalansága

Újfent a magyar betűs írásról, és a még mindig meglévő dokumentumokról

Európából mentek

Finnugorok legyünk, vagy törökök? - még mindig a régi, hamis nóta

Kozák József: Ki fia, borja?

Kozák József: Haladjunk a korral!

Laikus őstörténeti gyűjtemény

Sikeresen azonosították az Árpád-házi géneket

Delibeli József: A Pietroasa-i nyakék rovásfelirata

Megoldották a rejtélyt! - Vagy inkább, nesze semmi fogd meg jól?

Valami elkezdődött

Egy furcsa vizsgálat

Nemes vonások?

Tudósítás a legújabb régészeti ásatásról

Kis Kece lányom

Repedezik a finnugor jég

A hunok megcsúfolása

A sokat vitatott lepelről

Avarkori hímestojás

Varga Géza: Hozzátehetjük

Magyar hieroglif írás

Érdekességképpen

Lesz-e előrelépés a magyar őstörténet kutatásában?

Lelethegyek

Porhintés

Néhány adalék a rovásírás kutatásához

Honnan is származnak a magyarok?

Egy újabb próbálkozás eredetünk tisztázására

A tótok meg a rovásírás

Közös ünnep, közös múlt

Barabássy Miklós: A Magyar Szent Korona szerkezeti egysége

Ismerjük-e a múltunkat?

Csak tudományosan! A honfoglaló magyarok nyelve és írásbelisége

Hozzászólás A honfoglaló magyarok nyelve és írásbelisége című íráshoz

Mire megoldás a kereszténység?

Horvát István: Rajzolatok

Szalay Károly: Tárih-i Üngürüsz rejtély

Nagy Sándor és a magyarok

Szalay Károly: Tárih-i Üngürüsz rejtély 2

Tudósítás egy újabb hazai régészeti feltárásról

Delibeli József: Közép-ázsiai rovásaink

 

89 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 | 3 | 4 | 5 KorábbiakLegelső hozzászólások
2018.06.02. 07:21
varnaijanos

Tudom, hogy most nagyon gonosz leszek, de ez a Kásler Miklós ugyanaz az ember, aki a Nemzeti Nagyvizit című tévéműsor sorozatot csinálta. Valamelyik köztelevízióban adták. Azóta ugyanilyen címen könyvsorozatot is megjelentettek. A filmsorozatban történészekkel, régészekkel, stb. beszélgetve történelmünk szinte összes, ezerszer megcáfolt hazugságát újra elmondták, a nevezett úr erős helyeslésével. Én ilyen embertől nem várok semmi jót. Ha mégis kapok, annak azért örülni fogok.

Várnai János

2018.06.01. 18:48
Botond

"Lánczi András, a Budapesti Corvinus Egyetem rektora napjaink problémáit arra vezette vissza, hogy a felvilágosodás korában teret nyert az igazságot az emberen belülre helyező, az objektív igazság létét tagadó felfogás, amivel szemben legutolsóként a kereszténység lép fel az európai kultúrkörben."

Minden tiszteletem Kásler Miklósé, és a magyar történelem tisztázására irányuló szándékoké. Nagyon valószínű, hogy a finnugor süllyesztőből jelen pillanatban csak a kerszténységre való hivatkozás segít kiemelkedni, (mert más kapaszkodónk nincs) de azért ezzel is akadnak gondok.

Objektív igazság például nem létezik. Még az isteneknek tulajdonított  kinyilatkoztatások is emberek alkotásai.

2018.05.21. 10:49
Botond

Kedves Kati, egy régi bölcsességet juttattál eszembe, miszerint minden szentnek maga felé hajlik a keze.

A 6000 évesnél idősebb leletek - hacsak nem írásleletek - valóban nem a láncragozás meglétét bizonyítják, de ezt nem is állította senki. A régészeti leletek elsősorban az emberi jelenlét bizonyítékai. Segítségükkel meghatározható egy-egy adott kor kultúrája, az adott népesség életmódja, elterjedtsége, stb. Amikor az időrendi sorrendbe rakott leletek között (figyelembe véve bizonyos "fejlődést" is) egyértelmű rokonság mutatható ki, akkor az adott területen élő népesség folyamatos jelenlétét is fel kell tételeznünk. Ugyanígy feltételezhető az is, hogy a ma itt beszélt nyelv is egyenes ági leszármazottja a korábban itt beszéltnek, de hogy az pontosan milyen volt az írásbeliség előtti időkben, azt csak feltételezni tudjuk. Több mai nyelv közös őse valamilyen módon minden utódjában vissza kell hogy köszönjön. 

Itt jön azután az archeogenetika óriási jelentősége, segítségével már az is kimutatható, hogy az egykor itt élt emberek csontjaiból kivont gének azonosak-e a későbbi korok emberének, illetve a ma itt élő embereknek a génjeivel. Ehhez persze tisztázni kell, hogy a mintákat honnan (kikből) kell megvenni.  

2018.05.21. 07:22
Krizsa

Tóth Imre: „Kiskőrös tehát (mint sok más magyar település is) többezer éve lakott volt a török idők előtt. Azt a gyakorlatot, ami szerint egy település létrejöttét az első fennmaradt írásos említéshez kötötték, idejétmúltnak kell tekintenünk!”  Krizsa: Idejétmúlt? Botrányos!

„A valódi kezdetekre csak a régészeti leletek adhatnak helyes választ.”

Eddig igaz. De a 6000 évnél régebbi régészeti leletek a láncragozó nyelvek korszakára még nem utalhatnak! Azért nem, mert a mai értelmemben vett NYELVTANOK még nem léteztek! Nem, a sumér sem láncragozó, hanem csak egyszótagocskákat egymás után rakosgató! Az egyszótagocskák azonban még csak GYÖKSZAVAK. Idáig még Eurázsia, Észak-Afrika világosabb bőrü populációjának ős-nyelvei (az összes sémi, de még az éneklő kinai tipusúak) is mind távoli „rokonnyelveink”.

Miben rokonnyevei a magyarnak a finnugor társaság? Csak a ragozás korszaka óta, de még annak sem az elejétől! Csak a láncagozás korszakában (maximum 4000 éve). Addigra meg, főleg a KÁRPÁT-MEDENCÉBŐL mindenfelé ki-, és szétáradtak már a sémi és a ragozó nyelvek hordozói.

A magyar (és az összes ragozó) nyelvek feltárásához miért muszáj először a sémi nyelvekkel keresni a rokonságot? (Mért tagadja, tiporja sárba ezt a lehetőséget a hivatalos nyelvészet?) Azért, mert az összes ragozó nyelv a GYÖKNYELVI alapokat megtartva fejlődött tovább, sokkal később ragozóvá: fejlesztette ki a ragozó tipusú nyelvtanokat.

És a sémi nyelvek nem fejlődtek tovább? Persze hogy – dehogynem. Csak azok, szintén megtartva a gyöknyelvi alapokat, a később kialakuló nyelvtani szerkezeteket is gyökkezeléssel fejlesztették tovább.  

2018.05.20. 15:28
Botond

Közös ünnep, közös múlt:

A sorok között olvasva apró, de örömteli változások felfedezői lehetünk:

"Azt mondta: a magyarság által fizetett véráldozatba több száz magyar településhez hasonlóan Kiskőrös sorsa is belefoglaltatott, 1529. április 8-án ugyanis a korábban több ezer éven át lakott település megsemmisült."

Kiskőrös tehát (mint sok más magyar település is) többezer éve lakott volt a török idők előtt. Azt a gyakorlatot, ami szerint egy település létrejöttét az első fennmaradt írásos említéshez kötötték, idejétmúltnak kell tekintenünk! 

A valódi kezdetekre csak a régészeti leletek adhatnak helyes választ.

2018.05.20. 15:18
Botond

Honnan is származnak a magyarok?

Nagyon jó, hogy ma már sokan megértik, a genetika végleg megcáfolta a finnugor eredetet. (Ha az Ural környéki "finnugor" népekre leginkább jellemző marker a magyarságból teljesen hiányzik, akkor mi egyszerűen nem jöhettünk onnan, mi egyszerűen nem lehetünk finnugorok.)

„Egyértelműen kiderült, hogy az Árpádok az R1a genetikai haplocsoportba tartoztak. Azt pedig már tudtuk, hogy a finnugor nyelvű népek az N1bc-be. […] Tény, hogy az Árpádok és a magyarok többsége az R1a haplocsoport népei közül származik. A finnugoristák is kénytelenek voltak finomítani, ma már nem közös eredetről, csupán a finnugor népekkel való nyelvi rokonságunkról beszélünk”.

Valójában az a helyzet, hogy génjeink tisztázásával a finnugor nyelv-eredeztetés is megbukik. A különféle nyelvek sok tekintetben rokanai a magyarnak, de hogy melyik milyen alapon, és milyen mértékben, azt a feltételezett őstörténetünk alapján döntötték el annak idején. Eszerint mi a finnugor őshazából jöttünk ki, így a nyelvünket is onnan hoztuk, onnan vándoroltunk évezredeken át, míg el nem jutottunk mai hazánkba. Azt mondják, a legfontosabbak a legősibb nyelvi kapcsolatok, hiszen azok őrzik az ősnyelvünket. Minden későbbi azonosság csak átvétel, vagy véletlen egyezés következménye lehet. Ezen az alapon lettek tehát a legközelebbi rokonaink a finnugor nyelvek, kevésbé fontosak az "átadó" török nyelvek, és a legtávolabbiak a szláv nyelvek. (Az egyéb nyelveket pedig egyszerűen figyelmen kívül hagyták.) Érdekesség, hogy ha a rokonszavak számát nézzük, akkor az előbbi sorrendnek éppen az ellenkezőjét kapjuk: a legtöbb rokon szó a szláv nyelvekben van, míg a legkevesebb a "finnugorokban".  Igen ám, de ha nem a finnugor őshazából jöttünk, akkor a nyelvünket sem hozhattuk onnan, tehát a finnugor rokonság nem lehet sem a legősibb, sem a legfontosabb. Újra kell gombolni a kabátot!

Már csak az a kérdés, hogy ezt az eddigi gyakorlat szerint tesszük-e, azaz, keresünk magunknak egy újabb őshazát, és abból kiindulva keresünk magunknak újabb nyelvi rokonokat, vagy elkezdjük végre előítéletek és eredetelméletek nélkül összehasonlítani a nyelvünket Eurázsia nyelveivel. Igazán korrekt megoldást csak az utóbbi hozhat.  

2018.05.19. 15:14
Botond

Szlovák rovásírás:

Érdemes megnézni az eredeti szlovák cikket is. (A link ott van a szövegben.)

2018.05.13. 17:12
Botond

Kedves Kati, akadnak ilyenek is. Ilyen pl. a Fejér Szövetség által is támogatott tudománytörténeti vándorkiállítás:

http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2018/04/magyarsagtudomany-tudomanytortenet-es.html

 

2018.05.13. 10:03
Krizsa

Van egy kérdésem, de előbb idézek: „Megygőződésem, hogy a mi régészeinknek a mi őseinkkel kellene foglalkozniuk, nem a rómaiakkal, varázslókkal, nimfákkal, rabszolgákkal, meg holmi "egyéni sorsokkal". A valódi magyar történelmet bizonyító leletek legnagyobb része még mindig a múzeumok pincéiben hever...”

..vagy ha nincs is „kint” semmiféle eredeti, vannak másolataink, van róluk tudásunk, stb. Kérdés: és ilyenkor csak mérgelődni lehet?

A „mi régészeink” azt mutatnak be, amit... Na és mi lenne, ha ilyenkor, párhuzamosan, nyilna 2-3 „alternativ” bemutató is? Mindegy hol, akár nagyobb lakásokban. Ahhoz hozzáértő és szervezőgárda is kell. A 15 millió magyarból mondjuk 20-40 fő. A látogatókat fogadó gárda kiesne egy hónapra a munkahelyéről? Ne essen. Mondjuk csak bizonyos napokon - vagy csak naponta 4 órára legyen nyitva a tárlat. Akkor is kell pénz, még reklámra is. A 15 millió magyar közül - mondjuk pár tucattól... Nekem ez nem az „alternativ” szakterületem - nem is értek a történelemhez. De belátom, hogy ezügyben is ki kellene nyitnunk a „tárlatot”. Kb. 3oo dollárt bármikor tudok nélkülözni... Hivatalosan bejegyzett társaság is kellene? Hát ja. Mindegy, én (magyar állampolgár is vagyok) 300 dollárkám után az adózást is vállalom. Vállalja más is! A "tudomány" tiltakozna? Az meg kit érdekel... Hány szekta és...  á, nem is merem kiirni:-)... müködik hivatalosan, a "tudományok" engedélye nélkül? 

2018.05.12. 16:53
Botond

Porhintés:

Megygőződésem, hogy a mi régészeinknek a mi őseinkkel kellene foglalkozniuk, nem a rómaiakkal, varázslókkal, nimfákkal, rabszolgákkal, meg holmi "egyéni sorsokkal". A valódi magyar történelmet bizonyító leletek legnagyobb része még mindig a múzeumok pincéiben hever, (ha ugyan el nem tüntették őket közben, mert erre is akad példa,) ideje lenne előhozni őket!

Csak néhány példa:

Pattintott  kőkori leleteink (mint mondjuk a miskolci kovakő eszközök)

Újkőkori arcos és vonaldíszes kerámiáink, paticsfalas házaink maradékai

Rézkori aranyaink, réz fokosaink, talpcsöves tálaink

Bronzkori raktárleleteink, (tonnaszám!) gyönyörű kerámiáink

Szkítakori vasaink, arany pártáink, bronz csörgőink

Eltulajdonított szarmata-hun-avarhun kincseink - legalább másolatban, ha már a rablók nem adják vissza őket.

Középkori kincseink - mint pl. a Corvinák - legalább másolatban, ha már a rablók nem adják vissza őket.

Ha a magyar régészek valóban mutatni akarnak nekünk valamit, akkor talán ezeket kellene.

 

2018.05.01. 16:34
Botond

Magyar hieroglif írás: csak az összefoglalás utolsó mondata nem stimmel.

Tény viszont, hogy a középkori rovásábécék jelei között akadnak ma már érthetetlen összetett jelek is. Csakúgy, min a Hosszúfalu-kisfentősi bronzkori leleten:

Hosszúfalu-Kisfentős

 

2018.04.30. 16:12
Krizsa

2018. ápr. 30. A mai nappal kezdem újra átirni a Gyöknyelvészetet, aminek nyomtatott 2011-es kiséreleti kiadása: „Hun gár ha-hungár? – Hol lakott a táborlakó?” és a 2012-es kiadása: “Elsőként a világon: Gyöknyelvészet” egyaránt elavult már. (Megjegyzés: a héber gár = lakik, lakott / ha- = a, az / hone = táborozik.) A honlapomon fennlevő változatom ugyan mindkettőnél jobb... de az is átirásra szorul. Az Összehasonlitó Történeti Gyöknyelvészetet 10 éve fejlesztem – de sajnos, ami a nyelvészetet illeti, a mai napig csak egyedül. (A társszerzőm, Karvaly Katalin is sok éves munkájával járult hozzá, elsősorban az általa ismert 3 nyelven való szótározással / szerkesztőként / és a magyar szöveg lektorálásával.) Kérem az érdeklődőket, hogy kérdéseikkel, kételyek, kritikák formájában segitsék a Gyöknyelvészet - véglegesnek tervezett kidolgozását. Hozzászólásokat inkább a honlapomra várok – s persze emailban is (krizsa@inter.net.il) nagyon örülnék neki. 

Azt gondoltam, hogy aki érdemben hozzászólna, kérdezne, kritizálna, azt (kizárólag az illető irásos engedélyével) esetleg a könyvben is megjelentetném... Mivel egy ilyen „szótár jellegü”, immár 3 kötetes könyv bolti forgalmazására úgysincs remény, ezúttal is csak 3o-4o példányt nyomtatnék ki. Amiből 6 megy az OSzK-ba (akik 4-et továbbküldenek 3 nagy egyetemre és a Statisztikai Hivatalhoz) - az izraeli Nemzeti Könyvtárba, és talán még a San Franciscoi egyetem (Kalifornia) könyvtárának cimezve. A többiből még azok kapnak (postán), akik kérik. 

2018.04.25. 17:54
Botond

Én gratulálok Varga Gézának, mert amit a finnugristák szemére vet, abban feltétlenül igaza van. A finnugrizmus elutasítása szempontjából majdnem mindegy, hogy hunok vagyunk-e, vagy őslakos magyarok, mindenképpen megdől a sarlatánság. Persze azért Varga Istvánnak is van igazsága, a hun képek beillesztése ezúttal nem túl szerencsés.

Észre kell venni, milyen frappáns ez az érvelés!

Míg "amatőrjeink" eddig azt próbálták bizonygatni, hogy a hun szavak azonosak, vagy rokonok a magyar szókkal, hivatalosék az írásmaradványokat megkérdőjelezve, hamisítványoknak nyilvánítva, kijelenthették, hogy a maradék 3-4 szó alapján a hun-magyar nyelvrokonság nem igazolható. Varga Géza most azt mondja, hogy ha a nyelvészek (saját bevallásuk szerint) mindössze 3-4 hun szót ismernek, akkor egyszerűen nincs alapjuk a hun-magyar nyelvi  rokonság megtagadására!

2018.04.25. 15:37
Krizsa

HÚSZEZER év? Azt az életbe! Mint egy orvostudományi előadáson. EZEK MÁR IRTAK IS!!!

2018.04.25. 12:33
varga

Bocsánat:az előző hozzászólásomban a linket rosszul tettem be remélem így már egyenesen nyitható lesz:

https://drive.google.com/file/d/1uuJI2PTEaQ2O5X2gJXWsFT5ctA8oueow/view?usp=sharing

2018.04.25. 12:24
varga

Varga Géza írásához: Szerintem Varga Géza is megrekedt az időben a hunoknál és mindent hunmagyarul olvas. Ki kellene mondani nyíltan - európaiak vagyunk nem ázsiaiak és az anyajogú rendszer leszármazottai. Egyenlőre az egyik jelet kerestem ki. Itt megtekinthető: https://drive.google.com/file/d/1uuJI2PTEaQ2O5X2gJXWsFT5ctA8oueow/view?usp=sharing 

Az első képen egy 23000 - 21 000 éves Franciaországban talált szobron látható a jel, alatta a kicsit megváltozott jel látható egy ie. 4000-ből tatált Magyarországi leleten Tiszafüredről, ami egy fedélfogantyú darabja. A második jel teljesen véletlenül megegyezik a rovásásírás Ly jelével. Ha mind a kettőt az anyajogú nyelvünkre fordítjuk, akkor ez a mai Lyuk szavunk jele, igen az életadó lyuk, amin keresztül megszületünk. Eszerint a jel már akkor létezett, amikor a hunok még a láthatáron sem voltak. A másik jel is megvan a régi Anyaisten szobrokon, csak most nem volt időm kikeresni.  

2018.03.23. 19:34
varga

Meghallgattam a Berecz Andrástól példának feltett videót. Nekem nagyon tetszett, jó lenne ha mások is követnék a példáját és hasonló módon igyekeznének megszerettetni a tájnyelveinket. Én a mai napig a palóc nyelvjárást használom bárhol is vagyok. Még a szlovák nyelvet is palóc "á" hangokkal beszélem és idáig senki nem ütközött meg rajta, lehet, hogy a hátam mögött kibeszéltek, de a szemembe senki nem mondta.

2018.03.23. 18:24
Botond

Kedves István!

Ami a tájnyelveket illeti, Berecz András előadásai segítenek újra megszerettetni őket. Példa:

https://www.youtube.com/watch?v=VGutDVkAEUo

2018.03.20. 05:59
Botond

Mik vogymuk? - Talán még megérem, hogy arra is rájönnek, a Kárpát-medence az avarok beköltözésekor sem volt üres. (Repedezik a finnugor jég.)

2018.03.19. 21:39
varga

Köszönöm az üdvözleteket. Én nem látok módszert ezen  politikai renszeren belül, hogy megoldjuk, hogy ne legyenek birkák. Milyen tantervet lehetne követelni, hiszen egyelen egy tudományágban nincsenek meg az elfogadható alapelméletek. MIndent az szerint változtatnak, ahogy a globalizátoroknak megfelel. Kati - igazad van, hogy a földet nem szabadna eladni, csak bérbe, de ki meri ezt megcsinálni. Ha teljesen tiszta háttérrel rendelkezne a politikus, akkor is nagyon gyorsan el lenne távolílva, mert ez nem érdeke a globális hatalomnak. A nyelvoktatásban is ugyanez működik, a kötelező iskolai oktatásban csak az irodalmi nyelv a menő, ha valaki tájnyelven beszél azt kigúnyolják.Most pár napja találtam Kálnási Árpád Debreceni cíves szótárát, el voltam hűlve, hogy valakinek volt mersze a példamondatokban bemutatni a népnyelvet. Vannak ott lehagyások, betűváltások, sőt sok helyen a kettős magánhangzóok is meg vannak adva -óu, öü, stb. Ha ezt jobban megnézzük, akkor láthatjuk, hogy az egyszerű emberek a mindennapi beszédben magasról tettek az irodalmi nyelv használatára. Csak a kötelező iskolai oktatás törölte el a tájnyelveket, mert kicsúfolták a tájnyelven beszélőket. Ha nálunk valaki hivatalos eseményen palóc nyelvjárásban beszél, akkor máris hallani a megjegyzéseket, hogy micsoda paraszt ez.

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 | 3 | 4 | 5 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Tartalom

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?