Magyar őstörténet

 

Újdonságok a honlapon
 
Eredetünk
 
Ajánló
 
Impresszum
 
Szerkesztő
 
Látogatók
Indulás: 2007-08-20
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2013. március

 

Finnugor tudomány  Csak erős idegzetűeknek!

Még mindig a génekről

Szlávok-e a palócok?

Hangcserék a magyar nyelvben

Sumer-magyar nyelvelméletek  Akadnak benne hasznos adalékok - amíg át nem szerkesztik.

7500 éves hazai kút

A kútról másképpen

Piramis Erdélyben?

Habsburg ellenségeinkről

Régiségek Erdélyből

Buji Ferenc: Ismeretlen eredetű szavaink

Buji Ferenc: A kány-szócsalád

Buji Ferenc: A botlás köve

Buji és Mészáros

Rejtélyes kő

Térkép lenne?  Nem úgy tűnik.

Rovásírás és cifraszűr

Szkíta blog

46 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
2013.03.30. 15:38
Hadvezer

Igen, tényleg az a baj, hogy sok begyepesedett őskövület van még az MTA-nál (amely nem is magyar, nem is tudományos). Főleg a Glatz Ferenc félékre gondoltam. Sajnos nem történt meg a rendszerváltás a katedránál. Még mindig ezt az ostoba elméletet követik... Glatz undorító módon nyilatkozott őseinkről... Kristó Gyuláról jobb ha nem beszélek... Elhiszem Róna-Tas Andrásnak, hogy romantikus dolog a magyarságot türk lovasnomád népnek azonosítani. De meg kell értenie neki is, hogy népünk eredete, és őstörténete nem az uráliakkal és a honfoglalással kezdődik. Sajnos itt tartunk most, rendszerváltás nem történt az akadémiánál SEM. Szerencsére mi kivülállók (dilettánsok ahogy neveznek minket), egyre jobban megértjük saját történelmünket, még a hivatalosok akadályozása ellenére is.

2013.03.30. 14:33
Botond

Talán csak az a baj, hogy a változásokat túl gyorsan szeretnénk látni. Mert egyébként a régész-közgondolkodás is változik, csak lassan, óvatosan. Vannak ugyan úttörők, akik néha egészen bátran elmondják azt is, ami a hivatalos összképbe nagyon nem illik bele, de ezeket a többség nem meri követni. Kivárnak, hátha még baj lesz belőle. Ilyen például Bánffy Eszter nyilatkozata "a Dunántúl közepén keletkezett az európai civilizáció" c. cikkben, még mindig nagy a csend körülötte. De tudósítottak már a Baranya megyei újkőkori körépítményekről is becsülettel, ám a többiről még mindig hallgatnak. 

Hasonlóképpen csend van arról a beismerésről is, hogy a kerámiák megváltozása nem jelenti egyértelműen a népesség kicserélődését, mint ahogy azt száz éven keresztül állították, és amely elképzelés szerint történelmet is írtak egyesek. Talán éppen ezzel van a baj, hiszen emiatt az egészet újra kellene írni.

Van viszont egyértelmű pozitívum is! Míg néhány éve egyöntetűen azt állították, hogy az új-, és rézkori gödrök a lakóhelyei voltak az újkőkori és rézkori embernek, addig ma már mindenki tudja, hogy azok a gödrök valójában szemetesgödrök voltak. (Mindig is feltételeztem, hogy ezek eredetileg agyagbányák voltak, ahonnan a házak építéséhez szükséges agyagot kitermelték, és ahová aztán minden szemetüket beleszórták az emberek. Nem csoda tehát, ha ott a leletek valóban "koncentrálódtak".) Legalább négy éve annak, hogy az utolsó "gödörlakásos" tudósítással találkoztam.  

 

2013.03.30. 13:21
Tomony

Én két vezető régésszel  vagyok kapcsolatban.Több leletet is leadtam már nekik,mert szabadidőmben ha tehetem a környéket járom,és sok régészeti objektumot derítettem már fel.Amelyikkel barátibb volt az ismeretség,egyszer átküldtem egy emailt,mert kíváncsi voltam,mi a véleménye egy elméletemről.Konkrétan a Magyargyerőmonostori szobrokról volt szó.Válaszra sem méltatott,sőt azóta hajlamos keresztül nézni rajtam.Bár féltem hogy így lesz ,hiszen Fodor István tanítvány.Nagyon merev,és sótlan álláspotjuk van mindenben.Nem mernek változást kezdeményezni,csak esetleg akkor ha az öreg megmondók rábólintanak.

2013.03.30. 07:23
Botond

A szláv nyelvi átvételekhez:

Az, hogy mi a szláv nyelvekből rengeteg szót átvettünk, olyan mélyen be van ültetve a köztudatba, hogy ki sem lehet robbantani onnan. Érdekes módon, leginkább a pedagógusok ragaszkodnak ehhez, náluk nem számítanak még a legjobb érvek sem. (Természetesen, tisztelet a kivételnek!)

Egy példa: Két különböző alkalommal, két különböző tanárnő kért meg arra, hogy beszéljek neki a magyar őstörténetről. Mivel a kételkedés az arcukra volt írva, csak olyanról beszéltem, aminek könnyedén utánanézhetnek, ha véletlenül vennék maguknak a fáradságot. Mindkét beszélgetésnek akkor lett vége, amikor a szláv átvételek dolga került szóba, ebből már nem engedett egyik sem. Határozottan kijelentették, hogy ez márpedig így van: mi igenis rengeteg szót átvettünk tőlük, hagyjuk is inkább az egészet abba.

Egy másik alkalommal egy történelemtanár rótt meg, amiért azt állítottam, hogy meghamisították a történelmünket. Honnan veszek én ilyen butaságokat? - kérdezte.

Visszakérdeztem: van tudomása a pozsonyi csatáról?

-Igen, van.

Tanítja is?

-Háát, öö, nem.

Vajon miért nem? - kérdeztem.

Rövid gondolkodás után azt válaszolta, hogy neki nincs ideje ilyenekre, fejezzük is be ezt a párbeszédet. Hát befejeztük. Ezt is. 

 

2013.03.30. 06:10
Botond

Így is lehet mondani. A hosszas köntörfalazás, csűrés-csavarás nekem már inkább gyanús. Amikor aztán ezek révén eljut a rasszizmushoz, akkor meg végképp kibújik a szög a zsákból, ahogy azt az egyik előttem szóló egy másik példa okán már megírta.

Egy másik vezető régészünk egyszer azt írta nekem, hogy szerinte is legalább 75-80 %-ban az itteni őslakosok utódai vagyunk, de ettől még finnugorok maradunk, mert a nyelvünk finnugor, ezt a nyelvészeink bizonyítják. De egyébként meg minek ezt bolygatni? - kérdezte. 


2013.03.29 17:34
Hadvezer

http://www.scribd.com/doc/59191384/Balint-Csanad-Ethnosz-a-Kozepkorban - Érdekes!

 

2013.03.29. 17:55
Hadvezer

"Én a szláv jövevényszavak létét ténynek vettem, de belátom hiszékeny voltam és ostoba, mert bár 1100 éve szláv tengerben élünk, a lakosság nagy része genetikailag szláv származású, de természetesen csak a szlávok vehettek át tőlünk szavakat, fordítva egyszer sem történt ilyesmi."

Válasz:

"Genetikailag szláv?
Nem is tudtam,hogy van ilyen.Én úgy tudom,hogy se indoeurópai se szláv gének nincsenek.Ha meg tényleg genetikailag szlávok lennénk a hatalmas szláv tengerben,biztosan nem ugor nyelven beszélnénk hanem azon a nyelven amin ma a bolgárok beszélnek.
"

2013.03.29. 17:48
Hadvezer

"Glatz és társai folyamatosan HAZUDNAK a magyar történelemről. Ezt mindenki tudja, hiszen a XX. sz. történelműnket torzítják a saját szájízük szerint. Ormos Mária egy híres akadémista történész. Sok komoly(nak tűnő) cikket írt. Csak éppen a témában járatos emberek tudják, hogy torzít. Vagy éppen azok is, akik megélték, sőt részesei voltak azoknak az eseményeknek (pl. 2. világháború alatt) amelyekről ez a nőszemély nap mint nap valótlanságokat állít (ír). Hát ilyen a fősodratú történészgárdánk, nem érte el a rendszerváltás.
(Ha volt egyáltalán, mert történettudományba sajnos biztos elmaradt)
Ugyanez vonatkozik a magyar „őstörténészkedő” akadémista vonalunkra is.
Már anno egyetemi éveim alatt a sarokba vágtam Kristó Gyula árpádkori tankönyvét, mert annyi logikai bukfenc és buta belemagyarázás volt benne. Ja, egyébként annakidején az Árpádkor tanárunk maga is azt mondta (pedig nem volt kis név a szakmában!) hogy olvassuk el a kötelező akadémista Kristó tákolmányokat, de több megközelítésből vizsgáljuk majd meg a kérdést, majd magunk döntsük el merre is lehet az igazság. Vagy legalább az arany középutat találjuk meg. Mert az akadémista fantazmagóriák igencsak távol állnak a valóságtól (főként az őstörténet kérdésében). Szóval ezért írtam a Glatzos hasonlatot, ne higgyük, hogy a korai történetkutatásban nem ugyanaz a gárda dominál, mint a 20. századiban….
"

2013.03.29. 17:36
Hadvezer

http://tortenelemportal.hu/2012/03/%E2%80%9Ehagytuk-hogy-szorakozzanak-az-ostortenetunkkel/ Egyik hozzászóló véleményének részlete:

"Az én értelmezésemben helyet kap az a ma még "szentségtörő" lehetőség is, hogy a finnugor nyelvcsalád nyelveinek közös gyökere a KM-ben keresendő, vagyis a magyar nyelv maga a finnugor nyelvek őse. De ez ma még fejvesztés terhével vethető fel."

2013.03.29. 17:34
Hadvezer

http://www.scribd.com/doc/59191384/Balint-Csanad-Ethnosz-a-Kozepkorban - Érdekes!

2013.03.27. 15:12
Botond

Érdekes felvetés, hiszen ha jól emlékszem Csomor Lajos is elsősorban a keletről behozott mitákra koncentrált, itt meg mintha valóban hazai népi motívumok is lennének. Ideje lenne talán, hogy mindkettőt szem előtt tartsák az elrabolt "avar kincsek" elemzői. Ráadásul még a kép aláírása szerint is lehetséges, (szerintem meg nyilvánvaló) hogy magyarországi eredetű hadizsákmány!  

2013.03.27. 10:41
Tomony

Népi motívumaink jelennek meg ezeken a zománcokon:

www.lessing-photo.com/dispimg.asp?i=15030134+&cr=1&cl=1

2013.03.26. 18:37
Botond

Isten hozta, kedves Béla!

Lehet képet is kitenni, de nem egyszerű. Köszönjük a linket! (Csúnya idegen szó, de szép lassan ez is beilleszkedik a magyar nyelvbe.)

 

2013.03.26. 16:42
Tomony

www.rovasirasforrai.hu/Rovasiras/Ujpesti-rovasemlek.htm

2013.03.26. 16:23
Tomony

Üdvözlök minden jó magyart itt!A rovásírásos emlékeknél én megemlíteném a 10.sz-i korsótöredékeket ,melyek az újpesti Duna-parton kerültek elő.Az egyiken kettő,a másikon kb.10 rovott betű látható.Ha lehetne képet feltenni,láttathatnám őket.A szűrhöz pedig annyit,hogy a köznépnél fennmaradt motívumok rendkívül ősiek.A Svájcban őrzött Karoling kancsón ugyan olyan motívumok vannak mint egy mentén,vagy cifraszűrön.Ennek zománcai az avar jogaron voltak eredetileg.

 

2013.03.25. 07:29
vadymari

Hja kérem, a régi szép szokások!

Ma már nem csak a szűr, hanem a lánykérés is kiment a divatból...

2013.03.24. 16:50
Botond

Ha már a szűrnél tartunk, talán nem árt megemlíteni "Kitették a szűrét" mondásunk eredetét:

A régi időkben, ha egy házasodni akaró legény meglátogatott egy lányos házat, és megtetszett neki a leányka, távozáskor gyakran "ott felejtette" a szűrét. Ha a családnak megfelelt a kérő, akkor a szűrt megtartották, hogy visszajöjjön a legény, de ha nem kellett, kitették a szűrét az udvarra. Éjjel aztán a próbálkozó visszaosont, és ha a szűrét ott találta az udvaron, hazavitte, - tudomásul véve az elutasítást.

2013.03.24. 11:25
Hadvezer

Értékes leletek kerültek elő a Seregélyesnél.

Az őskortól egészen a legújabb korig találtak tárgyakat, emlékeket.

http://www.hirado.hu/Hirek/2013/03/24/09/Ertekes_leletek_kerultek_el_a_Seregelyesnel_.aspx?source=hirkereso

2013.03.24. 11:18
vadymari

Ha jól értem, ebben a kutatásban egyetlen dolgot nem vizsgáltak: a honvisszafoglaláskori ősnépességet és annak hasonlóságát a mostanihoz.

Ennek fényében pedig azon túl hogy itt is nyilvánvalóvá vált a finnugor elmélet ostobasága, mit akartak-akarnak bizonyítani a kutatással???

 

Nyelvrokonok? Kb. 300 szó az, amiket összekapirgáltak több finnugor nyelvjárásból és bizonyíttékként lengették mindeddig a rokonságra. Ami hasonlóság szintén megvan egy csomó európai nyelvben, csak erről bőszen hallgatnak. (Varga Csaba sok írása szól erről, eléggé meggyőzően.)

A rasszizmust egyetlen nép, vagy inkább vallási csoport lengeti ingerszóként a zászlaján és uszít vele másokat, egyébként a rendes embereknek nem is létezik a szótárában, főleg nem a velőből magyar ember szótárában.

Egyébként ez a Történelemtanárok Egyesülete egy szégyenletes és lassan nevetségessé váló gyülekezet, akik görcsösen ragaszkodnak egy a Habsburg időktől datálható szemenszedett hazugsághoz, de pechjükre az interneten fellelhető rengeteg igaz anyag szép lassan fényt derít mindenre.

Persze a válogatáshoz jó szem, igazságérzet, tiszta szív és a józan paraszti ész szükségeltetik.

2013.03.24. 10:23
Hadvezer

http://www.tte.hu/tte/tte-a-mediaban/7062-az-stoertenetrl-vitaztak-a-toertenelemtanarok

"A genetikát és a történelmet kapcsolta össze (archeogenetika) előadásában Raskó István, a Szegedi Biológiai Központ Genetikai Intézet tudományos tanácsadója. A kutató a beszámoló alatt mindvégig hangsúlyozta, hogy megállapításai a genetikus téziseit tükrözik, s nem kíván a történészek, nyelvészek vagy néprajz-tudósok területére betolakodni. A kutatásban résztvevő szakemberek összehasonlították a honfoglalás kori – szám szerint hatvannyolc – csontokat, illetve Magyarországon élő magyarok DNS-eit (az egyetlen kritérium az volt, hogy a mintákat olyanokból kellett venni, akiknek nagyszülei is Magyarországon éltek és magyaroknak vallották magukat).

Raskó István kiemelte, hogy a kutatás még korántsem fejeződött be, az azonban a kétdimenziós ábrákon tökéletesen nyomon követhető, hogy a genetikai térképen nagyon távol helyezkedik el a nyelvrokonoktól a magyar, illetve a székely, míg a ma élő magyar populáció inkább európai, a honfoglaló populáció pedig inkább ázsiai populációkhoz van genetikailag közelebb. A kutatás kitért egy kulturális tényező, a laktóz intolerancia kérdésére is, amely kimutatta, hogy ez az arány a honfoglalók körében 13, míg a ma élőknél 60 százalékot tett ki. Raskó István összegzésül kijelentette, hogy ezek alapján a rasszizmus nem létező fogalom, ezért annak politikai és genetikai értelmét is elutasítja."

2013.03.24. 09:40
Botond

A kiürült-kiürített Kárpát-medence nagyon vonzó kép egyesek számára, de talán mondanom se kell, hogy ezek általában nem a barátaink. Veres Péternél olvastam valamikor, hogy egy bizonyos egyezmény miatt, - na meg a saját érdekükben - a mongolok megkímélték a földműves lakosságot. Enni nekik is kellett valamit. Nem néptelendett el tehát az Alföld még a tatárjáráskor sem. Minden ellenségünk elsősorban a vagyonos, harcképes vezető réteget, a nemességet pusztította, még a Habsburgok is csak a törökök kiűzése idején vetemedtek arra, hogy megpróbáljanak velük együtt, - egy füst alatt - kiirtani mindenkit, aki magyar. (Ez történt például Hatvan visszafoglalásakor.)

A genetikáról és a génjeinkről (meg ezekről a "történelemtanárokról") már megírtam a véleményemet, ahhoz nincs mit hozzátennem.  

2013.03.24. 08:55
Hadvezer

http://www.tte.hu/toertenelemtanitas/toertenelemtanarok-orszagos-konferenciaja/7075-els-rajzvazlatok-a-honfoglalo-magyarok-genetikai-mintazatarol

2013.03.24. 08:30
Hadvezer

Általában amikor szóba kerül a Kárpát-medencei őshonosság, mindig azzal érvelnek, hogy a magyarság felhígult, és ezért hasonlítunk a szomszédos népekre. Ezért említik meg rögtön a tatárjárást, mert "teljesen elpusztult az Alföld és idegeneket telepítettek be" , "mennél egy képzeletbeli vonaton, az Alföld egy szellemfalu és városok sokasága lenne". Nos én erre azt válaszolom, hogyha az Alföldön szinte teljesen idegenek éltek, akkor azokat ki asszimilálta? Hiszen nincs kinek beolvasztania, ha nem lett volna körülöttük nagy számű magyar népesség. Ezért gondolom, és sejtem én azt, hogy valójában az Alföldre a hegyvidékről, Erdélyből jöttek fel, le magyarok az Alföldre. 

2013.03.23. 21:01
vadymari

A betiltott cifraszűrhöz jegyzem meg:

Csak a hivatali és a hivatalos oktatás nyelve volt latin, gondolom ez más országokban is így lehetett. Ha kötelező lett volna, akkor a háborúk miatt elnéptelenedett országrészekre külországokból betelepítettek sokasága nem a magyart tanulta volna meg előbb-utóbb, hanem a latint. (És ezáltal nem is vált volna magyarrá.)  Van egy sanda gyanúm hogy ez a latinnal érvelés is csak István és az őt követő királyaink megköpködését szolgálja. Tehát a népnek nem kellett lemondania sem a nyelvéről, sem az írásáról.

Az irat, ami István rovásírás irtását bizonyítja hamisítvány volt, hisz a levéltár ahonnan származtatták nem is létezett, az iratban Vatikán volt említve ami István korában nem volt még, az iratot I. István írta alá, aki honnan a fenéből tudhatta hogy ő az első, stb. A Virtus.hu-n volt ez téma és elég meggyőző volt a vád cáfolata. A virtusos cikk írója elmondta, hogy egy kollégáját akarta vele megtréfálni a kitalálója, aki ha jól emlékszem Forrai? volt. És a benne elhelyezett csapdákat csak az utánanézni lusta hiszékenyekkel lehetett megetetni. Ezt a butaságokkal teli iratot idézgetik a neten. Szóval ez a "bizonyíték" kilőve!

A rovásírás az egyszerű nép írása volt és nem regények írására szolgált, hanem a legfontosabbak lejegyzésére. Hogy vannak akik szinte napjainkig használták arra bizonyítékként szolgálnak a kiskunhalasi rováspálcák, amikről ezen az oldalon is lehet olvasni.

Nem csak a rovásírásos emlékek tűntek el (belőlük talán nem is volt annyi hosszú lélegzetű mű, mert az egyszerű nép nem arra használta), hanem a korai írásemlékeinkből sem maradt meg sok. E témában érdemes a Habsburgok áldásos tevékenységéről olvasgatni, akik mindent vittek tőlünk ami mozdítható volt és pusztítottak ami a régi dicsőségünket igazolta.

I.István-témában én sokkal jobban hiszek Szántai Lajosnak mint bárki másnak. Ő igaz magyar emberként szolgálja az igazság feltárását, nem kelt gyűlöletet a mindig is nagyra tartott királyaink, nemzeti hőseink és a nemesség ellen és ha nehezen is követhető, de logikus amiket és ahogy tudtunkra ad róluk.

És most a Szántai-féle hozzáállásnak jött el az ideje, nem a régi nagyjaink nagyságának a méricskélésének. Szerintem.

2013.03.23. 20:41
szikan

nem volt betiltva semmi se 1700ig

2013.03.23. 20:38
szikan

http://www.mediafire.com/view/?xgz4sjjpqf17s79

 

peldaul mi van ha ez igaz ami ebbe van? .

2013.03.23. 20:36
szikan

 

Ebben az esetben 
azonban teljesen mindegy, hogy az a dokumentum valódi-e, vagy hamisítvány, mert a lényeg 
nem ez, hiszen aláírt jegyzőkönyv nélkül is nyilvánvaló, hogy a magyarság vezetői a római 
kereszténység felvételével erőszakkal bevezettek egy idegen nyelvet, ami ezt követően több 
mint 800 évig hivatalosnak számított ebben az országban. Szemben a magyarral
 
ebben miet olyan biztos Imre?
 
Karl May Winetout ugy irta meg hogy indiant nem latott
 
en is tok oklevelet irni ha tok latinul 
az egesz vilagtortenelem igy van irva 
2013.03.23. 18:22
Botond

Kedves Vadász!

A magyarság egyáltalán nem egy kevert nép, nagyjából ugyanolyan, mint a legtöbb európai nép. Van négy őseurópai Y-kromoszómás genetikai marker, ezek mindegyike megtalálható bennünk is, összességében kb. 90 %-ban. A többi az, amiről lehet vitatkozni. :)  

 

2013.03.23. 14:07
Hadvezer

Kedves Tóth Imre!

Kérném Önt tisztelettel, hogy legyen szíves megindokolni a tanulmányai alapján, hogy a mai magyarság mennyire kevert népességű. Nyílván én is, Ön is tisztában van azzal, hogy nem lehetünk 100%-ig homogén nemzet. Sajnos a MTA és történészei, legfőképpen nyelvészei elterjesztették azt az ostoba nézetet, hogy mi kevertebbek vagyunk a kevertebbeknél. Erre tetőz rá, hogy keverék nyelvű népnek titulálnak minket, mert elméleteik szerint a nyelvünk fő szavai a szlávból, illetve a török, germán, latin nyelvből érkezett a nyelvünkbe. (jövevényszó). Én véleményem szerint ez teljesen lehetetlenség. Kitünő példa erre: Buda és víz szavunk a szláv 'voda'-ból ered (ami persze nem igaz).

2013.03.19. 16:23
Botond

Kedves Vadász!

Nagyon örülök annak, hogy a legrosszabb verziót, a finnugor mesét mindketten elutasítjuk! De a mi problémánkat nem oldja meg az sem, ha az őseinket nem az Uralból, hanem Mezopotámiából, Belső-Ázsiából, Egyiptomból, Etiópiából, Ataiszról, Atlantiszról, Görögországból, vagy éppen Equadorból vezetjük ki, mert ezek mindegyike vakvágány.

Nemrég írt nekem valaki, aki szerint például azért tévedek, mert a mi őseink Equadorból származnak, ahogy azt Móricz János be is bizonyította, olvassam csak el Golenya Ágnes írásait! Hát én biztos vagyok benne, hogy a magyarok nem Equadorból származnak, de abban is, hogy a felsorolt "őshazák" egyike sem igaz, bár a "magyarok" nyomait valóban felfedezték ezeken a helyeken is, meg még máshol is. Hogy miért, azt már jónéhányszor megírtam.

Az idő eljárt az újabb és újabb őshazákat keresgélők felett! Ezeknek a próbálkozásoknak most már véget kell vetnünk, ha jót akarunk magunknak!

Tisztelettel kérem, hogy ehhez tartsa magát!

Ha van még közölnivalója ezzel kapcsolatban, akkor azt inkább levélben írja meg nekem, mert innentől kezdve törlök minden olyan hozzászólását, ami ezt az elméletet népszerűsíti. (Maximum linkekről lehet szó.)

 

    

2013.03.19. 15:42
Hadvezer

Kedves Tóth Imre!

Ön félreért engem. Az elmélet nem az én találmányom, ezt tisztázzuk az elején. Viszont, ha a térképre rátekint, sehol sem lát olyan utalást, mintha mi az Urál hegységből származó klasszikus honfoglalók lennénk. Az elmélet szerzője rögtön le is írja a véleményét a finnugor elméletről.

A "finnugor elmélet" légüres térben van. A "finnugor elmélet" I. centrális dogmája (alaptétele) hogy a magyar nyelvet egy harcos nép hozta be a Kárpát-medencébe Kru. 895 körül. Innen két lehetőség van.

(1) A medencében szlávok életek, és az újonnan érkező magyarok ráerőltették a nyelvüket.

(2) A medence közel lakatlan volt. Harmadik, köztes lehetőség azért nincs, mert a magyar nyelv egységes, és a szlávtól alapjaiban különbözik. Nem keveréknyelv tehát.

(1) A magyar visszaszorulása, és nem terjedése az, amire adatok tömkelege utal.

(2) A Kárpát-medence kiváló természeti adottságainál fogva a jégkor óta az adott kornak megfelelően sűrűn lakott volt.

Ezen okból kifolyólag a "finnugor elmélet"-tel tovább foglalkozni FELESLEGES.

Ennek ellenére az ellentmondásokat alább még hosszasan lehet olvasgatni azoknak, akiket nem zavar, hogy dögöt boncolgatunk.

A térképet tanulmányozva továbbra is világos, hogy elveti a Magyar Tudományos Akadémia dogmát. Világosan le is írja, hogy Árpád népe nem lehetett a magyarság alapja, mert ez lehetetlenség. Én személy szerint annak is örülnék, hogyha csupán ez, ami a térképen van, bele kerülne a magyar történelembe.

2013.03.19. 05:13
Botond

Kedves Szilaj vadász!

Nincs kifogásom az ellen, hogy az elméletére itt is felhívja a figyelmet, de meg kell értenie, hogy ennél nagyobb teret nem adhatok neki. Bizonyára észrevette, hogy a magyarság létrejöttében mindenféle honfoglalóknál nagyobb szerepet tulajdonítok az itt élő újkőkori földműveseknek. Ha a mi őseink valóban csak a honfoglaló népek lettek volna, akkor nekünk genetikailag különböznünk kellene a körülöttünk lakó népektől, de nem különbözünk. Azt meg ugye, mégsem állíthatja senki, hogy ők is a honfoglalók utódai lennének. (Lengyelek, tótok, osztrákok, ukránok, horvátok, stb.)

2013.03.18. 19:43
szikan

inkabb innen mentek le a Magyarok

Atilla idejeben mondjuk meg az Idantirosz szkita kiraly idejeben,csak eltuntettek az akciokat ebbol az idobol

 

kozbe csinaltam egy vaganykodo klippet 

 

http://youtu.be/URj8UeYdG9c

2013.03.18. 17:22
Hadvezer

Térkép:

2013.03.18. 17:16
Hadvezer

"4. Magyarok: hét hullám és három óceán; négy folyó és három halom

5.1. A jellegzetesen rövidfejű magyarok 60%-ra jellemző Y-gén tehát utoljára alakult ki az Örmény-felföldön. Ez az Y-ág nagy szerpet játszott az ókori Közel-Keleten. Kre. 3.800 körül ők hozzák le az Örmény-felföldről a Folyamközbe a sumerként ismert műveltséget (Uruk-kor), számbelileg azonban kisebbségben maradnak. Kulcsszerepük van az ókori Egyiptom megalapításában (Kre. 3.200 k.), bár itteni arányuk még kisebb. Kre. 2.500 körül elérik az Indust, és a helyiekkel testvériségben megalkotják a völgy nevezetes nagyvárosi műveltségét. Kerekfejű utódaikat az alkat-térkép Nyugat-Indiában jelzi. Híres csoportjuk a Kre. 2.500-tól feltűnő hurri. Felföldi hazájukból Kre. 2.000-től délnyugatnak tartanak. Körükből indult új házájába Ábrahám, a hurri kitelepedés kezdetén, mint a felföldi telepesek ősmintája. Felföldi szövetségi rendszereik Kre. 1.500-591 között Mitanni és Urartu nevet viselnek. Nyelvük a magyarral egyezően: utóragozó. Miként az a baszk, etruszk, urál-altáji és dravida is.

5.2. A Kárpát-medencébe hét hullámban érkeznek. Közvetlenlül az Örmény-felföldröl mint a (1.) szekerek népe (Péceli műveltség, Kre. 3.500-2.800) és a (2.) bronzöntő tellek népe (2.800).

A szkítának nevezett ág csak a vas népeként, Kre. 1.200 - 591 között lép ki a Bakutól északnyugatra lévő Kaszpi-kapun a Kaukázus északi előterébe. Nyugatra vonuló hullámuk (Kre. 750 - 350) először kenterbe veri a kimmereket (Délkelet-Anglia, a mai Canterbury környéke), majd az európai őslakossággal kelta néven testvériesül. Megtelepedésük fő helye a (3.) Kárpát-medence. A szkíták keleti elterjedését Kre. 800-ra a Csendes-óceán partjáig feltűnő részleges lovastemetkezések jelzik. Kre. 318-tól a kínai írások hunnak nevezik őket. Birodalmaik határát három óceán mosta. Kru. 150-re nyugati határuk az Ural hegység és Szir-draja folyó. Keleten még kezükön van Dzsungária és Nyugat-Mongólia. Kru. 350 körül kezdenek dél és nyugat felé terjeszkedni. Európában az Atlanti-óceánig (Északi-tenger), Indiában pedig az Indiai-óceánig hódítanak. A Kárpát-medencébe négy hullámban telepszenek be. (4.) Attila népe: 400 - 450; (5.) Baján népe 567; (6.) Griffes-indás nép 660-670; (7.) Árpád népe 862-915. Címerünk hármas halma az Ararát = Üve

2013.03.16. 18:09
Botond

Buji Ferenc az idézett három írással remekműveket alkotott. Bebizonyította, hogy ismeretlen eredetűnek tartott szavaink (ez a legtöbb a magyarban) nem jövevényszavak, hanem a sajátjaink. Egy példán keresztül bemutatta, hogy a magyar nyelv önmagából értelmezhető, és a p-f hangcseréről kimutatta, hogy annak fordítva kellett megtörténnie. Nem a magyar cserélte le a p-t f-re, hanem az f hangot nélkülöző átvevők cserélték le az f-et p-re. (Ez mellesleg ugyanígy volt a "török átvételeknél" is, például a gy-j hangok esetében, mivel a "török" nyelvek többnyire nem használják a szókezdő gy hangot, ezért például a gyász-ból jász-t csináltak. Nem pedig fordítva, mint ahogy nyelvészeink állítják.) A nyelvészkedéstől elrettentett olvasónak viszont nem könnyű átrágnia magát ezeken az elmélkedéseken, de megéri! (Ráadásul a szerző óvatos stílusa is megtévesztő, eleinte úgy tűnik, mintha a finnugristák pártján állna. De ez csak a látszat. :) 

2013.03.12. 20:18
vadymari

Szlávok és palócok:

Milyen jókat ír Varga István, amikor jó magyar szokás szerint a lényegről szól felesleges szószaporítás nélkül!

2013.03.08. 09:44
szikan
2013.03.08. 09:40
szikan
2013.03.08. 09:35
szikan
2013.03.08. 09:32
szikan

http://www.smashwords.com/books/view/125525

 

itt lehet olvasni belole ugy latom

 

http://www.youtube.com/watch?v=UU3xZw3bQYU

 

itt meg a Zetelaki hegy , igaz nem gula alakja van de tokeletes kupos

 

mint a kalotaszegi mellett a masik ami szinten inkabb kuposnak nez ki

2013.03.07. 06:08
Botond

A kútról:

Már amikor megjelent "A Dunántúl közepén keletkezett az európai civilizáció" című cikk, jeleztem, hogy Bánffy Eszter egy picit részrehajló a saját kutatási területével szemben, mert az ország keleti felében ugyanúgy megtalálhatók a vonaldíszes kultúra nyomai, mint ott. Íme a példa!

2013.03.04. 20:54
Hadvezer

Hihetetlen ez a kettős mérce a magyar őstörténet kutatásban.

"Őskori "dánok" genetikai térképét rajzolják meg a Koppenhágai Egyetem tudósai, akik ily módon többet remélnek megtudni arról, honnan származik az ország népessége és milyen betegségekben szenvedtek egykori lakosai."

Szinte csak nálunk vizsgálják kizárólag a bevándorlókat, máshol viszont nem restek a köznépet is...

http://www.mult-kor.hu/cikk.php?id=38248

2013.03.03. 16:23
Botond

Kedves László!

Finnugor propagandának valóban nincs helye a honlapon, ez itt viszont felér egy öngóllal.


2013.03.03 10:20
szikan

„ van egy olyan erzesem hogy a 'nyest' link torolve lesz

 ez itt nem gombaszedo es bogyogyujtogeto csanel 

 

2013.03.03. 11:42
Botond

Az ellenszenves, burkoltan magyarellenes stílus miatt erőt kell vennie magán az embernek, ha végig akarja olvasni a cikket. Szabó István Mihály gyalázása például felháborító. Na persze nem csoda hogy ő a fő ellenség, hiszen a "nyest" legfőbb mondanivalója az, hogy a magyar semmiképp sem lehet ősnép a saját hazájában, Szabó István Mihály pedig ennek éppen az ellenkezőjét állítja. A szerző összehord hetet-havat, csak hogy minél zavarosabb legyen a kép, aztán jön a szokásos hamis következtetés: a magyar őstörténet még mindig kibogozhatatlan! Marad tehát a finnugor eredet, - legalábbis szerinte. 

Valamivel azért okosabbak lettünk: megtudtuk például, hogy a palócok valójában szlávok, mivelhogy genetikailag ők a leginkább magyarok. Ravasz! 

2013.03.03. 10:20
szikan

van egy olyan erzesem hogy a 'nyest' link torolve lesz

 

ez itt nem gombaszedo es bogyogyujtogeto csanel 

2013.03.03. 09:37
Hadvezer

http://www.nyest.hu/renhirek/honfoglalok-magyarok?comments

"a honfoglalók helyett kéretik a honalapítók használatát, hiszen itt mi nem foglaltunk el semmit, csak elkergettük a megszállókat a 7. századi népünk sanyargatóit. Az pedig a jövő nagy kérdése, hogy a medencei kontinuitás folytonos volt e, vagy a kirajzás totális volt. "

- sokan leragadtak még annál a dolognál, hogy azért vagyunk europidok mert tervszerűen betelepített szlávok, németek stb. leszármazottai vagyunk, és a magyarság felhígult... persze

 
Tartalom

Kalandok, szórakozás, jó társaság, lovak; SZEREPJÁTÉK!    *****    **A legújabb magyarországi mémes oldal. Ismerd meg most!Oszd, lájkold!** Nevess, szórakozz, kattints ide! Ne unatkozz!*    *****    Nézz élõ live filmet gportalon! 0-24-ben! Klikk ide! Filmek élõ live!!!!!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!